Kontakt

Gminne Centrum Informacji
Ul. Żyrardowska 4, 96-320 Mszczonów
centrala: +48 46 857 30 71
e-mail: gci@mszczonow.pl

Kalendarz

18.10.2017

Imieniny

Łukasza, Juliana, Bogumiły

Wyszukiwarka

Treść strony

Spektakularne kampanie marketingowe nie zawsze efektywnie promują miasta i regiony, a wysokość wygenerowanych na ten cel środków niekoniecznie przekłada się na liczbę inwestorów czy odwiedzających. Dzieje się tak dlatego, że w procesie tworzenia strategii promocji regionu bardzo często pomijane jest jeszcze jedno istotne ogniwo stanowiące jej siłę napędową – lokalna społeczność. Skupiając się na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców umniejszana jest jej rola. Na drugi plan schodzi integracja wielu lokalnych podmiotów, zarówno z sektora publicznego (np. organy administracji publicznej, organizacje pozarządowe) jak i komercyjnego (hotele, agencje turystyczne, przedsiębiorcy).

Jak zatem połączyć tak wielu różnych odbiorców z odmiennymi oczekiwaniami i wymaganiami?

Co zrobić, aby trafić w gust coraz bardziej wybrednego i jednocześnie znudzonego masowym wypoczynkiem turysty?

Questing to odpowiedź, propozycja i zaproszenie jednocześnie. Coraz częściej sięgają po niego zarówno całe regiony jak i poszczególne miejscowości czy instytucje. Trudno nie dostrzec jego potencjału jako innowacyjnego narzędzia w marketingu miejsc. Doskonale wpisuje się w strategię nie tyle promowania, co rozwoju danego regionu. To także narzędzie, które może zostać wykorzystane zarówno przez administrację publicznąorganizacje pozarządowe jak i firmy, czy inne podmioty komercyjne działające na danym obszarze. Quest bowiem może komunikować w treści również informacje o głównym i legendarnym zakładzie pracy w danej miejscowości (pokazując go od zupełnie innej, nieznanej jeszcze strony). Jako metodologia łącząca w sobie tworzenie nowego szlaku turystycznego, bez dużych nakładów na infrastrukturę, wydobywa najciekawsze aspekty charakterystyczne dla danego miejsca. Elementy dziedzictwa kulturowego, niespotykane elementy krajobrazu, ciekawe okazy fauny i flory, to wszystko staje się treścią komunikacji pomiędzy nadawcą (miasto, region, lokalna społeczność) a odbiorcą (turyści).  Siłą tej metodologii  jest to, że zaangażowane strony mają realny i bezpośredni wpływ na rozwój turystyki w swojej miejscowości. Biorą udział w tworzeniu produktów turystycznych, poprzez które promować będą swój region. A wartość nadrzędna questingu? Z pewnością fakt, że jest dla każdego.

A zatem?

Questing to narzędzie wielowymiarowe w marketingu regionów. Dzięki niemu nie tylko skutecznie wypromujemy region, miasto czy miasteczko. Narzędzie, u podstaw którego leży wielokierunkowy dialog, skierowany do różnych grup społecznych, jest gwarantem, że w proces rozwoju danego regionu zaangażowani będą zarówno odbiorcy zewnętrzni, jak również , a może przede wszystkim, członkowie lokalnej społeczności. A to z kolei stanowi o innowacyjności questingu jako sposobu na wyróżnienie się na tle innych.

Źródło: http://questing.pl/

Newsletter

Aby otrzymywać najświeższe informacje dopisz się do naszego newslettera.

Licznik odwiedzin

377

Baner

Współpraca

Dane kontaktowe

Gminne Centrum Informacji
Ul. Żyrardowska 4, 96-320 Mszczonów

pokaż na mapie
Centrala tel.: +48 46 857 30 71

fax: 46 857 11 99

e-mail: gci@mszczonow.pl
Poniedziałek 8.00 - 16.00
Wtorek 8.00 - 16.00
Środa 8.00 - 18.00
Czwartek 8.00 - 16.00
Piątek 8.00 - 16.00
w górę
Copyright © 2009 - 2011 - GCI Mszczonów. Wszelkie prawa zastrzeżone.